• Szkoła1
  • Szkoła3
  • Szkoła4
  • Szkoła5

Dnia 6 października 2016 roku wszystkie klasy pierwsze wybrały się na wycieczkę do Sandomierza. Wszyscy od dawna czekali na ten wyjazd. Zebraliśmy się pod szkołą o 7.00. nawet panie nauczycielki nie musiały ustawiać nas w pary, bez problemu utworzyliśmy „szyk bojowy”. Ochoczo i z uśmiechami na ustach wyruszyliśmy w kierunku autokar. Podczas jazdy było bardzo wesoło, prawie wszyscy się śmiali i śpiewali piosenki. Po około trzech godzinach jazdy znaleźliśmy się na miejscu. Była tam ogromna stara brama wjazdowa do miasta, o której opowiadał nam pan przewodnik. Udaliśmy się w stronę zabytkowego kościoła mijając przy tym rynek, na którym rozgrywa się akcja popularnego serialu „Ojciec Mateusz”. Gdy zwiedziliśmy ten przepiękny kościół udaliśmy się wąwozem do następnego zabytku kultury chrześcijańskiej. Było tam równie pięknie. Potem poszliśmy do muzeum Długosza. Były tam różne ciekawe eksponaty np. rękawiczki królowej Jadwigi. Po zwiedzeniu muzeum ponownie przeszliśmy sandomierski rynek i udaliśmy się do podziemi miasta. Podobało mi się w podziemiach ponieważ panował tam „mroczny” klimat. Następnie kupiliśmy sobie pamiątki i daliśmy się do autokaru. W drodze powrotnej wstąpiliśmy do Mc Donald’s, po czym ruszyliśmy w dalszą drogę. Było już ciemno, lecz nikomu to nie przeszkadzało. Do Wiskitek wróciliśmy około godziny 20.00.

Bardzo podobała mi się ta wycieczka, ponieważ mogłam zobaczyć dużo ciekawych rzeczy i wzbogacić swą wiedzę na temat historii Polski.